gott slut på 2018

Resumé av året.

Jag fann att jag trivdes mycket bra på min nya arbetsplats och valde att satsa allt för att uppfylla yrkets uppdrag till fullgod empati, samarbetsvilja, arbetsglädje, kollegial lojlitet. Kallet att ge äldre respekt, spegla gemenskapen, skydd mot smitta, trygghet att leva ut sin personlighet i en integritets-säker boendemiljö. Jag älskar detta jobb och tackar nej till en tjänst i Uppsala inom akutvård.

Jag valde Tärnsjö.
Feb, jobbade
Mars jobbade
April jobbade
Maj jobbade och odlade grönt på balkongen.
Juni jobbade skördade. Var med familjen på stranden vid lediga timmar.
Juli jobbade
Augusti jobbade
Sept jobbade med värkande rygg. Ville ej ringa mig sjuk när personal semestrar.
Okt jobbade och Sökte fast tjänst för att få betald semester.. Som pga respekt för kommunal gick till annan sökande.
Nov jobbade tills 21 då rygg tog stryk i akut ryggskott i tjänsten. 
December ber Gud vägleda mig i yrkesval. Utan semester packar alltid ryggen på vårdpersonal. 
Fick tillbaka tron på Gud. Gick på julkonsert som publik detta år. Kändes underbart att för en gång skull själv bara få dras med i lyssnandet av konserten och den bitvis ljuva sången. Kören var underbar den 16 dec.
24 dec jul.
29 fyllde 45 på yogamattan.
31 dec skriver detta.
Nyårslöfte: mediyoga 1 ggr om dagen, rask lång promenad dagligen 60 min. Fortsätta jobba  ömsom vila rygg i byggandet av muskler på jobbet. Be till Gud om en tjänst i Tärnsjö, tack vare kommunals civilkurage. För att få 5 veckor betald semester.

Gå ner 10kg.
Sticka klänning.
Skriva romanen om min flytt till Tärnsjö och räddnigen det kan bli bortom Stockholms stress.

Kommentera här: