styrka

allt jag har upplevt i mitt liv har gjort mig stark..säger de kloka..till mig..
Jag är starkare än jag inser,mitt arbete kräver inre styrka och, mod och jag har byggt sådana styrkor genom livets läxor.. Jag har fått tillbaka en smärta i ländryggen...jaa tillbaka. Som yogi säger det mig att den kanske aldrig läkte klart förut för länge sedan.. Det är inga lyft eller rörelser som förlöser smärtan.. den kommer sig av en spänning, inre stress som biter tag så hårt att ryggen strejkar..detta är min kropps sätt att säga åt mig...vila vila vila..jag avskyr egentligen att vila... jag vill vara ute bland folk, jobba, umgås, skapa, umgås...osv..nu har jag kapitulerat för min kropp och är hänvisad till Yinyoga och Alvedon, det enda som hjälper...det är en konst att vila..jag ser ren tvätt jag genast vill vika ihop, stryka, lägga i skåp, men jag får inte, jag kan min kropp och då blir det ingen läkning.. Sysslor och tankar gör att axlarna åker upp under öronen.. Så ett led i vilan är att inte tänka på sådant som gör mig spänd, orolig eller nedstämd..för då håller smärtan i sig och axlarna åker upp under öronen på nytt..

Kommentera här: