författardrömmar

Jag älskar Tärnsjö, där jag bor. Jag flyttade hit för snart ett år sen.
med min sambo och vår son. Första gången jag var här gick genast in i biblioteket, ett sagolikt vackert rött trähus med vita knutar som tagen ur en saga. Jag fann mig sittade under ett vacker kupolliknade tak omgiven av värdelns litteratur och bara gapade. Min sambo höll mig i handen och jag viskade (som man ska på bibliotek, hade jag lärt mig som liten) älskling jag vill bo här. Nu bor vi här och jag älskar det. Jag går alltid genom dörrar som öppnas och undviker dem som stäns igen framför näsan på mig. Så jag är så glad när någon ringer och säger hej, vill du komma på kalas, ja tack. Eller du, hurru du, du gör det fel, det fel och det fel, och det fel, då känner jag att jag inte vill vara kvar där. Då väljer jag den dörren som ringer och säger hej, du gör det rätt det rätt och det rätt. I sommar tänker jag vara glad och må bra och ingen skall få ta det ifrån mig. I sommar tänker jag visa att jag vet mitt värde och jag tänker inte låta någon eller något förstöra min inre trygghet. Så det så, jag väljer kärleksfilmer, inte krig.

Kommentera här: