cillar i solen

Tack Gud för stans bästa balkong . Älskar mitt hem och är så tacksam för hur underbart vackert mitt hem är. Ser fram emot att lära mig örtagårdens hela vetenskap till sommaren då jag för första gången skall ha närproducerat grönt. Lyssnar på Petter och blir full i skratt åt all sthlm-slang, håller liv i mina minnen. Ibland när jag saknar Stockholm, lyssnar jag på Petter mig så får jag min dos. Det kan jag leva på en vecka. Till min stora sorg finns inget solarium där jag bor. Så jag kan inte detoxa med solariesvett, eller sänka blodtrycket som solariesolning ger. Likaså lederna mår bra av solarium och ljusterapin är obeskrivligt lyckobringande för oss nattarbetare. Så jag funderar på att skaffa ett eget. Men det är väl jättedyrt. Det är inte solariet som ger hudcanser om det är nån som gått på den myten. Det är okunskapen om hur man använder solarium. man solar aldrig mer än 15 min per vecka. Man smörjer i sig med certificierade solarie produkter som helt täcker huden mot de strålar som eventuellt skulle kunna vara skadliga vid predisponering av malingt melanom. Benigt melanom har dock aldrig uppstått till följd av korrekt solarieolning. Då tror jag alkohol och rökning är farligare.

Kommentera här: