Äkta kryddigt läder

Sitter i Tärnsjö med fjärilar i magen och sjuder av lycka. Drömmen i mitt liv. Äktahantverk. 

Att kunde binda en bok på riktigt, eller från grunden lära sig att gjuta i brons.
Står på en av norra halvklotets mest attraherande platser, en plats med must, kraft, skog och syre med ett mkt stort O. 
Tärnsjö.
Tänker på BKÖ som skrev... ni ska måla ela dukar, spela in era filmer, släppa era plattor, ni kommer aldrig, ändå, att beröra den skönhet jag upplever.
Exakt så, exakt så svårt kan en äkta upplevelse av lycka eller skönhet vara.
Inget mäter sig med den. Inga konstarter är värdigt dess språk. Den har blott sitt egna språk. Sant sant sant.
Man blir kär. Fast för evigt. Saknar ord.

Eller man ser en himmel, känner en doft av äkta färsk koskit på en lantgård på Gotland, fast för evigt.

Jag hann inte dra fler än fyra långa yogiska andetag innan, jag var fast. Fast för evigt. Tärnsjö, is the real shit. Vilket betyder. This is IT. Jag flyttar hit.


Kommentera här: